back

Наша мета – не виписати штраф, а зберегти дороги та подбати про безпеку пасажирів: представники Укртрансбезпеки на брифінгу в ОВА

30-05-2024 15:08

Порушення габаритно-вагових норм вантажного транспорту, режиму праці і відпочинку водіїв, «тіньові» пасажирські перевезення, недосконалість законодавства у сфері відповідальності перевізників – саме ці проблемні питання зібрали сьогодні в медіацентрі ОВА представників профільних служб.

«Ми не закриваємося в кабінетах, а завжди відкриті до співпраці та критики. – каже Євген Зборовський,  голова Державної служби України з безпеки на транспорті. – Максимально тісно працюємо з перевізниками. Намагаємося удосконалити та покращити діюче законодавство. З цією метою наша служба та дотичні структури ініціювали та передали на розгляд до Кабінету Міністрів ряд змін».

Вони, приміром, стосуються посилення відповідальності за організацію нелегальних пасажирських перевезень, а саме можливості конфіскації транспортного засобу. Наразі його можна конфіскувати, якщо особа, яка кермує, є власником і має ліцензію загалом на пасажирські перевезення.

Чи наприклад зміни щодо відповідальності водіїв за відсутність таких документів, як схема, паспорт маршруту, копія договору про здійснення перевезень тощо.

Крім того, на розгляді у Верховній Раді перебуває законопроєкт про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення в частині розширення повноважень контролюючих органів.

За словами, Максима Власова, начальника відділу транспорту та зв'язку Департаменту енергоефективності, транспорту, зв'язку та житлово-комунального господарства ОДА, проблемою є і те, що перевізники реєструють підприємства за місцем проживання, у власності підприємства відсутні будь-які активи та основні засоби, транспортні засоби використовуються на умовах оренди, а на рахунках відсутні кошти, що своєю чергою унеможливлює примусове стягнення боргу органами державної виконавчої служби.

Статистику стосовно перевірок вантажних та пасажирських перевезень в області почули від Руслана Петренка, начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Державної служби України з безпеки на транспорті.

«За перший квартал поточного року виявлено 1885 порушень на вантажних транспортних засобах (складено 719 актів) та 147 – на пасажирських (147 актів). Загальна сума застосованих адміністративно-господарських штрафів склала понад 5 мільйонів гривень», – розповів спікер.

Особливо активно Відділ працює з порушниками, які порушують габаритно-вагові норми та режим праці і відпочинку. Стосовно перших – контроль за перевантаженим транспортом дозволить зберегти дороги Чернігівщини від передчасного руйнування.

До речі, штраф отримує не тільки перевізник, а й вантажовідправник.

«У нас в регіоні працює шість пунктів габаритно-вагового контролю.  Втім, якщо наші працівники зустрічають машину, яку візуально можна визначити як перевантажену, то таким водіям пропонують проїхати до найближчого пункту. Якщо добровільно не погоджуються, то на колеса одягають блокіратори.  Якщо ж і на пункті водій не згоден з висновком спеціалістів стосовно перевантаження, тут також застосовують цей метод. Допоки не вирішиться питання правовим шляхом», – пояснив Руслан Петренко та нагадав про штрафи за порушення габаритно-вагових норм згідно чинного законодавства:

• від 5 % до 10 % – 8 500 грн;

• від 10 % до 20 % – 17 000 грн;

• від 20% до 30 %  – 34 000 грн;

• більше 30 % встановленої норми – 51 000 грн.

 

А порушення режиму праці і відпочинку взагалі несе загрозу життю.

«Через таке порушення можуть постраждати люди. Минулого року водій вантажівки, який їхав із Києва до Одеси, переїхав 2 людей, які прибирали узбіччя тільки через те, що перебував за кермом більше 10 годин», – наголосив спікер.

На брифінгу були присутні і перевізники, яких не менше хвилюють обговорювані питання.

«Через воєнний стан багато людей виїхало чи користується транспортом рідше. Тому нам зараз важко. А нелегальні перевізники продовжують працювати в регіоні. Якщо штраф за «тіньову» роботу отримуватиме і водій, то він подумає про «перспективи» такого партнерства», – звернувся до спікерів представник ПрАТ «Чернігівавтосервіс» Сергій Вакуленко з проханням посприяти вирішенню цього питання.

Також перевізників цікавили питання розмірів штрафів та бронювання водіїв. До останнього увагу присутніх привернув Вікторовський Віктор, директор ТОВ «Сівертранс».

З вебсайту Чернігівської обласної військової адміністрації